Знання тільки тоді знання коли вони досягнуті
зусиллям
Своєю думки, а не пам'яті.
Л.М. ТОЛСТОЙ
У період переходу до інформаційного суспільства крім рішення описаних вище проблем студентові необхідно підготується до швидкого сприйняття і обробки великих обсягів інформації, оволодіння ними сучасними засобами, методами і технологією роботи.
Для вільної орієнтації в інформаційному потоці студент повинен володіти інформаційною культурою як однієї зі складових загальної культури.
ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА-вміння цілеспрямовано працювати з інформацією і використовувати для її отримання, обробки і передачі комп'ютерну інформаційну технологію, сучасні технічні засоби і методи.
Інформаційна культура пов'язана із соціальною природою людини. Вона є продуктом різноманітних творчих здібностей людини і виявляється в таких аспектах:
1) у конкретних навичках по використанню технічних пристроїв (від телефону до персонального комп'ютера і комп'ютерних мереж);
2) у здатності використовувати у своїй діяльності комп'ютерну інформаційну технологію, базовою складовою якої є численні програмні продукти;
3) в умінні витягати інформацію з різних джерел: як з періодичної преси, так і з електронних комунікацій, представляти її в зрозумілому вигляді та вміти її ефективно використовувати;
4) у володінні основними аналітичними переробки інформації;
5) в уміння працювати з різною інформацією;
6) у знанні особливостей інформаційних потоків у своїй галузі діяльності.
Інформаційна культура вбирає в себе знання з тих наук, які сприяють її розвитку і пристосуванню до конкретного виду діяльності (кібернетика, інформатика, теорія інформації, математика, теорія проектування баз даних і ряд інших дисциплін). Невід'ємною частиною інформаційної культури є знання нової інформаційної технологією і вміння її застосовувати як для автоматизації рутинних операцій, так і в неординарних ситуаціях, що вимагають нетрадиційного творчого підходу.
В інформаційному суспільстві необхідно почати опановувати інформаційною культурою з дитинства, спочатку за допомогою електронних іграшок, а потім залучаючи персональний комп'ютер. Для вищих навчальних закладів соціальним замовленням інформаційного суспільства слід вважати забезпечення рівня інформаційної культури студента, необхідної для роботи в конкретній сфері діяльності. У процесі розвитку інформаційної культури студенту у вузі разом з вивченням теоретичної дисциплін інформаційного напряму багато часу необхідно приділити комп'ютерним інформаційним технологіям, що є базовими складовими майбутньої сфери діяльності. Причому якість навчання має визначаться ступенем закріплених стійких навичок роботи в середовищі базових інформаційних технологій при вирішенні типових завдань сфери діяльності.
В інформаційному суспільстві центр ваги припадає на суспільне виробництво, де істотно підвищуються вимоги до рівня підготовки всіх його учасників. Тому в програмі інформатизація слід особливу увагу приділити інформатизації освіти як напряму, пов'язаного з придбанням і розвитком інформаційної культури людини. Це, у свою чергу, ставить освіта в положення "об'єкта" інформації, де потрібно так змінити зміст підготовки, щоб забезпечити майбутньому фахівцю не тільки загальноосвітні та професійні знання в області інформатики, але і необхідний рівень інформаційної культури. Повсюдне впровадження персонального комп'ютера в усі сфери народного господарства, нові його можливості по організації "дружньої" програмного середовища, орієнтованої на користувача, використання телекомунікаційного зв'язку, яка забезпечує нові умови для спільної роботи фахівців, застосування інформаційних технологій для самої різноманітної діяльності, постійно зростаюча потреба у фахівцях , здатних її здійснювати, ставлять перед державою проблему з перегляду всієї системи підготовки на сучасних технологічних принципах. У нашій країні рішення цієї проблеми знаходиться на початковій стадії, тому доцільно врахувати досвід найбільш розвинених країн, до числа яких належить США, Японії, Англії, НІМЕЧЧИНА, ФРАНЦІЯ, де цей процес вже набув значного розвитку.
Щоб встигати за розвитком засобів обчислювальної техніки, необхідно безперервне самоосвіта і самовдосконалення.
А для професійного застосування обчислювальної техніки потрібно щось більше - особиста цілеспрямованість і постійне бажання дізнаватися про те, що відбувається в світі інформаційних технологій.
ДЛЯ ЦЬОГО Є ТІЛЬКИ ОДИН СПОСІБ-БАГАТО ЧИТАТИ.
Своєю думки, а не пам'яті.
Л.М. ТОЛСТОЙ
У період переходу до інформаційного суспільства крім рішення описаних вище проблем студентові необхідно підготується до швидкого сприйняття і обробки великих обсягів інформації, оволодіння ними сучасними засобами, методами і технологією роботи.
Для вільної орієнтації в інформаційному потоці студент повинен володіти інформаційною культурою як однієї зі складових загальної культури.
ІНФОРМАЦІЙНА КУЛЬТУРА-вміння цілеспрямовано працювати з інформацією і використовувати для її отримання, обробки і передачі комп'ютерну інформаційну технологію, сучасні технічні засоби і методи.
Інформаційна культура пов'язана із соціальною природою людини. Вона є продуктом різноманітних творчих здібностей людини і виявляється в таких аспектах:
1) у конкретних навичках по використанню технічних пристроїв (від телефону до персонального комп'ютера і комп'ютерних мереж);
2) у здатності використовувати у своїй діяльності комп'ютерну інформаційну технологію, базовою складовою якої є численні програмні продукти;
3) в умінні витягати інформацію з різних джерел: як з періодичної преси, так і з електронних комунікацій, представляти її в зрозумілому вигляді та вміти її ефективно використовувати;
4) у володінні основними аналітичними переробки інформації;
5) в уміння працювати з різною інформацією;
6) у знанні особливостей інформаційних потоків у своїй галузі діяльності.
Інформаційна культура вбирає в себе знання з тих наук, які сприяють її розвитку і пристосуванню до конкретного виду діяльності (кібернетика, інформатика, теорія інформації, математика, теорія проектування баз даних і ряд інших дисциплін). Невід'ємною частиною інформаційної культури є знання нової інформаційної технологією і вміння її застосовувати як для автоматизації рутинних операцій, так і в неординарних ситуаціях, що вимагають нетрадиційного творчого підходу.
В інформаційному суспільстві необхідно почати опановувати інформаційною культурою з дитинства, спочатку за допомогою електронних іграшок, а потім залучаючи персональний комп'ютер. Для вищих навчальних закладів соціальним замовленням інформаційного суспільства слід вважати забезпечення рівня інформаційної культури студента, необхідної для роботи в конкретній сфері діяльності. У процесі розвитку інформаційної культури студенту у вузі разом з вивченням теоретичної дисциплін інформаційного напряму багато часу необхідно приділити комп'ютерним інформаційним технологіям, що є базовими складовими майбутньої сфери діяльності. Причому якість навчання має визначаться ступенем закріплених стійких навичок роботи в середовищі базових інформаційних технологій при вирішенні типових завдань сфери діяльності.
В інформаційному суспільстві центр ваги припадає на суспільне виробництво, де істотно підвищуються вимоги до рівня підготовки всіх його учасників. Тому в програмі інформатизація слід особливу увагу приділити інформатизації освіти як напряму, пов'язаного з придбанням і розвитком інформаційної культури людини. Це, у свою чергу, ставить освіта в положення "об'єкта" інформації, де потрібно так змінити зміст підготовки, щоб забезпечити майбутньому фахівцю не тільки загальноосвітні та професійні знання в області інформатики, але і необхідний рівень інформаційної культури. Повсюдне впровадження персонального комп'ютера в усі сфери народного господарства, нові його можливості по організації "дружньої" програмного середовища, орієнтованої на користувача, використання телекомунікаційного зв'язку, яка забезпечує нові умови для спільної роботи фахівців, застосування інформаційних технологій для самої різноманітної діяльності, постійно зростаюча потреба у фахівцях , здатних її здійснювати, ставлять перед державою проблему з перегляду всієї системи підготовки на сучасних технологічних принципах. У нашій країні рішення цієї проблеми знаходиться на початковій стадії, тому доцільно врахувати досвід найбільш розвинених країн, до числа яких належить США, Японії, Англії, НІМЕЧЧИНА, ФРАНЦІЯ, де цей процес вже набув значного розвитку.
Щоб встигати за розвитком засобів обчислювальної техніки, необхідно безперервне самоосвіта і самовдосконалення.
А для професійного застосування обчислювальної техніки потрібно щось більше - особиста цілеспрямованість і постійне бажання дізнаватися про те, що відбувається в світі інформаційних технологій.
ДЛЯ ЦЬОГО Є ТІЛЬКИ ОДИН СПОСІБ-БАГАТО ЧИТАТИ.
Комментариев нет:
Отправить комментарий