Багато речей нам незрозумілі не тому,
що наші поняття слабкі, але тому, що ці речі не входять в коло наших понять.
Кузьма Прутков.
Близько трьох з половиною десятиліть минуло з тих пір, як у Вузах введено в якості навчальної дисципліни програмування для ЕОМ.
За весь цей час Вузівські кафедри програмування та обчислювальної математики, як і освіта, пізніше на їх основі кафедри інформатики та обчислювальної техніки, не були розпещені своєчасним появою спеціальних навчальних видань. При колосальної швидкості змін у самому предметі, завжди істотно перевищувала швидкість центральних видавничих механізмів, спеціально орієнтовані на програми ВУЗів, книжки виходили не частіше, ніж раз на десятиліття чи не пропорційно швидкості зміни поколінь ЕОМ. У наші дні багато що змінилося. На місці вузького навчального курсу програмування в навчальних планах ВНЗ давно вже влаштувався куди більш великий і багатоаспектний навчальний предмет "ІНФОРМАТИКА".
Та й ситуація з джерелами, звичайно, стало іншим, полиці книжкових торговців сьогодні ломляться від видань з ІНФОРМАТИЦІ.
Сучасна інформатика дуже велика за обсягом і дуже динамічна. Якщо вивчаються в ВУЗах курси математики, лінгвістиці, хімії і більшості інших наук практично не змінюються протягом багатьох років майбутньої професійної діяльності сьогоднішнього студента, то в інформатиці це повністю оформилася ядро порівняно невелика.
Підтверджується відома істина: освіта - це, те, що залишається, коли деталі знань забуваються.
Всілякі програмні засоби, яких, мабуть, налічується вже сотні тисяч для комп'ютерів, різних типів, можна розділити на декілька класів в залежності від призначення:
1) операційні системи;
2) системи програмування;
3) інструментальні програмні засоби, інтегровані пакети;
4) прикладні програми.
що наші поняття слабкі, але тому, що ці речі не входять в коло наших понять.
Кузьма Прутков.
Близько трьох з половиною десятиліть минуло з тих пір, як у Вузах введено в якості навчальної дисципліни програмування для ЕОМ.
За весь цей час Вузівські кафедри програмування та обчислювальної математики, як і освіта, пізніше на їх основі кафедри інформатики та обчислювальної техніки, не були розпещені своєчасним появою спеціальних навчальних видань. При колосальної швидкості змін у самому предметі, завжди істотно перевищувала швидкість центральних видавничих механізмів, спеціально орієнтовані на програми ВУЗів, книжки виходили не частіше, ніж раз на десятиліття чи не пропорційно швидкості зміни поколінь ЕОМ. У наші дні багато що змінилося. На місці вузького навчального курсу програмування в навчальних планах ВНЗ давно вже влаштувався куди більш великий і багатоаспектний навчальний предмет "ІНФОРМАТИКА".
Та й ситуація з джерелами, звичайно, стало іншим, полиці книжкових торговців сьогодні ломляться від видань з ІНФОРМАТИЦІ.
Сучасна інформатика дуже велика за обсягом і дуже динамічна. Якщо вивчаються в ВУЗах курси математики, лінгвістиці, хімії і більшості інших наук практично не змінюються протягом багатьох років майбутньої професійної діяльності сьогоднішнього студента, то в інформатиці це повністю оформилася ядро порівняно невелика.
Підтверджується відома істина: освіта - це, те, що залишається, коли деталі знань забуваються.
Всілякі програмні засоби, яких, мабуть, налічується вже сотні тисяч для комп'ютерів, різних типів, можна розділити на декілька класів в залежності від призначення:
1) операційні системи;
2) системи програмування;
3) інструментальні програмні засоби, інтегровані пакети;
4) прикладні програми.
А) Особливе місце серед програмних засобів усіх типів займають операційні системи, будучи ядром програмного забезпечення. Операційна система - це комплекс програм, що забезпечують: а) управління ресурсами б) управління процесами в) призначений для користувача інтерфейс.
Б) При наявності великого числа програм і даних необхідний суворий їх облік і систематизація. Операційним системам доводиться працювати з різними потоками даних, різними апаратними і периферійними пристроями комп'ютера. Організувати впорядковане управління всіма цими об'єктами дозволяє файлова система, що лежить в основі операційної системи UNIX.
В) Інтерфейс операційній системі DOS не володіє необхідною дружністю. Команди потрібно знати напам'ять, посимвольний набирати на клавіатурі і при цьому не допускати помилок. Все це пред'являє високі вимоги до кваліфікації користувача. Для полегшення взаємодії користувача з комп'ютером існують, так звані, оболонки операційних систем програми, що роблять наочним і простим виконання базових операцій над файлами, каталогами та ін з використанням меню, захистом від необдуманих і помилкових дій і розгалуженої контекстної допомогою.
Г) ПАСКАЛЬ як мова структурно - орієнтованого програмування. Мова Паскаль, починаючи з моменту свого створення Н. Вірта в 1978 році, відіграє особливу роль і в практичному програмуванні, і в його вивченні. З неперевершеною чіткістю в ньому реалізовані принципи структурного програмування. Паскаль став першою мовою, з яким знайомиться більшість майбутніх програмістів у світі. Паскаль-мова структурного програмування. Будь-яка Паскаль-програма є текстовим файлом з власним ім'ям і з розширенням. PAS.
Д) БЕЙСІК як мова операціонально-проблемно-орієнтованого програмування. У мови Бейсік (BASIC) вельми своєрідна доля. Будучи створеним для, так званих, непрофесійних програмістів, багаторазово розкритикований майже кожен пише про програмування, він живе вже чверть століття і продовжує мати безліч нехай не шанувальників, але користувачів. Його можливості надзвичайно великі, про що можна судити хоча б за назвою однієї з нещодавно вийшли книжок-"Розробка експертних систем на мові Бейсік". На ньому створюють програми самої різної предметної орієнтації. Бейсік продовжує лідирувати за кількістю користувачів. бейсик відноситься до мов операційним, народженим від вічно живого Фортрану, в яких необов'язково (хоча й цілком можливо) організовувати суворо впорядковані програмні структури. Це і великий недолік (особливо при розробці великих програмних комплексів), але іноді і гідність наприклад, при розробці відносно невеликий діалогової програми з регулярним зверненням до зовнішніх пристроїв, сканування клавіатури і т.д. Ще одна проблема, систематично виникають при роботі з бейсиком - велика кількість версій і фактично відсутність базової версії.
Е) Мова програмування СІ - це універсальна мова з багатим набором операторів і компактним способом запису виразів. Завдяки гнучкості, виразності і компактності своїх конструкцій СІ завоював найбільшу популярність у середовищі професійних програмістів і широко використовується при розробці системних і прикладних програм. Мова СІ є вдалий компроміс між бажанням розташовувати тими можливостями, які зазвичай надають програмісту настільки зрозумілі та зручні мови високого рівня, і прагненням ефективно використовувати особливості комп'ютера. СІ був створений Денисом Рітчі як інструмент для розробки операційної системи UNIX і реалізований в рамках цієї операційної системи. Назва мови має випадкове походження: "З" третя буква англійського алфавіту. Це найменування говорить про почуття гумору у творців мови - його попередником була мова. В ("В" друга буква англійського алфавіту) Мова Сі-компилирующего типу.
Ж) OC UNIX - одне з вищих досягнень у світі системного програмного забезпечення. Багато фахівців вважають, що в порівнянні з нею MS DOS є набагато менш професійною системою. Хоча в спеціальних довідниках по UNIX підкреслюється її простота і ясність, це не та простота, яка легко засвоюється. Для глобальних мереж UNIX та UNIX-подібні системи (наприклад, LINUX) є основними.
З) Комп'ютерні телекомунікації все наполегливіше проникають у різні сфери життя сучасного суспільства: бізнес, фінанси, засоби масової інформації, науку і освіту. На загальному тлі розвитку телекомунікацій в нашій країні поступово виявляється і стає помітним процес впровадження комп'ютерних телекомунікацій у сферу народної освіти, і, перш за все, в життя сучасних Вузів. Найпростіший вид телекомунікацій електронна пошта.
І) Виділяють чотири типи навчальних програм:
1) тренувальні та контролюючі;
2) наставницьке;
3) імітаційні та моделюючі;
4) розвиваючі ігри.
Й) Сучасні дослідження в галузі застосування комп'ютерів у навчанні розвиваються, в основному, в рамках декількох основних напрямків, які можна визначити таким чином:
1) інтелектуальні навчальні системи;
2) навчальні мультимедіа і гіпермедіа;
3) навчальні середовища, мікросвіти та моделювання;
4) використання комп'ютерних мереж в освіту;
5) нові технології для навчання конкретним дисциплінам.
Ситуація, що склалася в області комп'ютерного навчання, є парадоксальною: незважаючи на активно і в різних напрямах ведуться пошуки, велика кількість результатів, зріє відчуття необхідності кардинальних змін концепції навчання, глибинної зміни підходу до комп'ютерного навчання. У першу чергу, потрібна розробка адекватної теорії комп'ютерного навчання, нових методів уявлень знань і моделювання процесу навчання і поведінки учня.
Комп'ютерне навчання залишається дуже цікавою і перспективною галуззю досліджень, які залучають передових вчених, педагогів та методистів всього світу. З впровадженням комп'ютерного навчання стали змінюватись стилі й усталені підходи до навчання, почала швидко змінюватися сама ця традиційна сфера людської діяльності.
Важко переоцінити значення і вплив цих змін на долі людської цивілізації в цілому.
Комментариев нет:
Отправить комментарий